Pages

Saturday, July 10, 2010

gema suara hati...


YA ALLAH…

Tolong beritahu si dia,aku punya pesan buatnya…
Tolong beritahu si dia,cinta agung adalah cintaNya..
Tolong beritahu si dia,cinta manusia bakal membuatnya alpa..
Tolong katakan padanya,dahulukan Allah kerna disitu letaknya syurga..
Tolong katakan padanya,dahulukan ibubapanya..kerna disitu terletak syurganya..

Tolong ingatkan padanya,aku terpikat padanya kerna imannya..
Bukan paras rupanya..
Tolong ingatkan padanya,aku lebih mencintai zuhudnya..
Bukan hartanya..
Tolong ingatkannya..aku mengasihinya kerna keindahan budi pekertinya…

Ya allah..
seandainya telah kau catatkan..Dia milikku dan tercipta buatku..
satukanlah hatinya dengan hatiku..
titipkanlah kebahagian antara kami..
agar kemesraan itu abadi..
Ya Allah..
Seiringkanlah kami melayari hidup ini..
Dengan ketepian yang sejahtera abadi..
Merentas perjuangan para daie`..
Agar itu yang menjadi prinsip hidup ini…


Namun Ya Allah..
Seandainya telah kau takdirkan dia bukan milikku…
Bawalah ia jauh dari pandanganku…
Luputkanlah ia dari ingatanku..
Dan peliharalah aku dari kekecewaan..
Serta ya Allah yang Maha Mengerti..
Pinjamkan aku dengan kekuatan..
Melontar bayangan jauh kedada langit..
Dan terus hilang bersama senja nan merah..
Agar aku bahagia..meskipun bukan takdirku dengannya..
Dan Ya Allah..yang tercinta..
Kau gantikanlah yang telah hilang….

Ameen…

durrahnur: 5.58pm

0 comments:

Post a Comment

komen anda..inspirasi saya untuk menulis...tinggalkan pesanan ya?insyaAllah,saya akan balas..

Ray Templates

berlari-lari ke kemuncak penantian..

Daisypath Graduation tickers