Pages

Friday, November 19, 2010

specially to..ZUFAZLIN @ LIN and NUR AZLIN HAFIZAH MISNAN @ lyn...:)


Kau berjalan..dan aku turut berjalan…
masing-masing tetap sama dalam satu pendakian…
kau cari kejayaan,aku turut inginkan kenikmatan..
Bukankah kita sama-sama hidup untuk sebuah pencarian?



Aku merentas satu episod perjalanan
Kau  pula menghadapi perbagai liku halangan
Sesekali aku terdiam sendirian
Memerhati ujian ciptaan tuhan
Lantas ku sujud dengan penuh kesyukuran


Dunia kali ini tidak lagi milik kau dan aku.
Tapi milikannya hanya oleh DIA YG Satu
Kau daki sebuah kesusahan,
Demi satu harapan masa depan
Tidak sesekali ku terfikir rendahnya pendirianmu itu
Tapia apa aku rasakan biarlah pembaikian itu terus berlaku


Hari ini engkau dan aku
Mencari-cari satu sinar yg baru,
Bukan aku tidak mengerti kepayahanmu..
Namun ALLAH lebih mengetahui takdirmu 



Bergerak dalam medan tempur yg tidak asing bagi mujahid terdahulu
Harus kau kuatkan azammu demi cita yg Satu
Jangan lagi dibiar hidup itu terus berlalu,
Lantaran kesukaran yg terpaksa kau tempuh sekian masamu


Hari ini ALLAH tarbiyahkan buatmu
Untuk sesuatu yg bakal menyinari kehidupan itu,
Andai kau fikirkan lagi masa dahulu,
Nescaya kau masih terkebelakang dari mereka yang menindasmu,
Dahulu kau pernah tegar dgn katamu,
Tapi kau belum gentar melawan hatimu,
Kuatkan azam luruskan tekadmu,
Nescaya yang lebih baik pasti menantimu..







nukilan..durrahnur---

6 comments:

raudhah said...

Salam adik wanie, pandai betul dia mengarang puisi ni. Bagus la. Sepatutnya, dah post kat sini, post plak kat majalah ke, dsb. Kalu dapat hadiah, sape yg untung? Adik gak kan....=)

Lin tu kawan adik ek? Mesti dia bagus macam adik...amin. Sesungguhnya persahabatan krn Allah itulah yg hakiki dan telus berbanding persahabtan yg selainNYA.

durrahnur said...

salam..hee..xde kak kak raudhah...otak tepu...haha..

insyaALLAH...doakan mereka...hehe...like ur entri..honey2..kui3...

Qudwah An-Nawairah said...

jazakillah ann..suka n tharu sangat2:')
iAllah, andai x bertemu kita di msia, bertemu kita dsyurga:-D

Lyn Sery said...

wani..aku teharu..
sob2..
thanx wani..
silap2 nnt aku letak dlm belog aku.
boleh??

durrahnur said...

alin @qudwah annawairah...

insyaallah..doakan2 ye!balik msia cpt!aku..rindu cik ted ko tu..huhu...teman tido dulu...huhu...

durrahnur said...

lyn sery~

huhu..xmo da sedey2 na....huhu...
malu le..heee...ikut suke ang le..(^-^)

Post a Comment

komen anda..inspirasi saya untuk menulis...tinggalkan pesanan ya?insyaAllah,saya akan balas..

Ray Templates

berlari-lari ke kemuncak penantian..

Daisypath Graduation tickers