Pages

Sunday, March 20, 2011

dari hati yang rindu....



Dedikasi buat temanku nurul izzati, nurul `ain,nur syafikah,a`ain hidayah,nur abirah,sharifah siti maryam,farahain nasibah,azlin misnan dan nur amira..

uhibbuki fillah..

Ya Allah, panjangkanlah umur sahabatku Kurniakanlah kesihatan yang baik padanya,terangi hatinya dengan nur pancaran iman.Tetapkanlah hatinya,perluaskanlah rezekinya, dekatknlah hatinya kepada kebaikan,jauhkanlah hatinya pada kejahatan,tunaikanlah hajatnya baik hajat dalam agama,dunia dan akhirat...


Teman tersayang,
Aku ingin kita seperti Abu Bakar al-Siddiq,
Persahabatan dijalinkan kerana al-khaliq,
Harta dikorban bukan sedikit,
Cintakan kebenaran, sanggup bersakit.
Serta tawakkal Ibrahim mulia,
Ketika meninggalkan insan tercinta,
Di bumi tandus tanpa bicara,
Meyakini Allah sebagai penjaga.

Aku impikan antara kita seorang Umara,
Berdiri tatkala tunduknya manusia,
Bersuara tatkala diamnya mereka,
Menggerunkan musuh durjana.
Serta senyuman Syed al-Qutb,
Ketika berhadapan dengan tali maut,
Akidah mantap tidak terenggut,
Roh dakwahnya tidak surut.

Aku ingin kita seteguh Ibnu Zubbair,
Menahan panahan Hajjah dengan rela,
Bersama si ibu tua,
Lantas syahid, rohnya ke syurga.

Marilah kita menyemai benih Hassan al-Banna,
Fikrahnya jernih, menggegar dunia,
Membiarkan tubuhnya dimamah peluru,
Demi menegakkan kalam Allah dan Rasul.
Aku cintakan pemuda Giffari,
Menentang kezaliman walaupun diancam,
Moga kan lahir di abad ini,
Jiwa pemuda yang tak pernah suram.

Aku ingin kita sepemaaf Yusuf,
Tetap mencintai saudaranya,
Walaupun dihumban ke perigi tua,
Terpisah ayahda bertahun lamanya.
Aku ingin pusara kita harum mewangi,
Bagai harumnya pusara Masyitah,
Semerbak kasturi.
Aku ingin persahabatan indah ini,
Bias menjadi syafaat,
Di Mahkamah Mashar nanti.

3 comments:

Qudwah An-Nawairah said...

jzkk ann^-^
ukhwah fillah slama'y..

hijratulnisak said...

Terima kasih sahabatku tersayang..
ameen...moga Allah perteguhkan ukhwah kita hingga ke syurga
saya sayang kamu kerna Allah

Anonymous said...

insyaAllah wanie...ameen.
sayang kamu kerna Allah juga...:)
Sehingga berjumpa nanti.

Post a Comment

komen anda..inspirasi saya untuk menulis...tinggalkan pesanan ya?insyaAllah,saya akan balas..

Ray Templates

berlari-lari ke kemuncak penantian..

Daisypath Graduation tickers