Pages

Wednesday, February 9, 2011

monolog di birai senja..

moga diriku tertunduk dengan kalimahMu..


entah  kenapa sayu itu datang membelengguku..
Tapi..bila ku fikirkan sejenak…
Sungguh tuhanKu mahu mentazkiyahkan hati nurani ini…
Namun terkadang…ku dibisikkan untuk lemah dan jatuh rebah…
Tapi tidak!akulah nakhoda hati ini…
Hati inilah raja bagi kotanya yang dikurnia Ilahi…
Yang mencari mardhatillahMu..
Ya Allah..hatiku ini hanya satu…
Dan hati inilah mengawal jasadku..
Mana mungkin ku hidup tanpa dekat denganMu..
Mana mungkin aku bernafas tanpa rahmatMu…
Sungguh ya Allah..aku x ingin menjadi hambaMu yang futur…
Tidak  ku mahu jatuh dan rebah tersungkur hanya kerana bisikan laknat itu…
Izinkan aku bangkit…
Agar kekentalan itu menjadi  haruman buat ummah..
Yang mewarnakan hati untuk terus terpaut pada cintaMU…
ameen...ya rabbul izzati....



2 comments:

Unknown said...

slm,tersentuh sy membacanya,,,teruskan menulis...

p/s:Jemput ke blog saya,semoga saya dapat kongsi dengan tuan blog ini artikel berkaitan doa vs orang zalim di blog saya.i

Anonymous said...

sahabat...merasai futur itu suatu ujian pada hamba Allah yg inginkan perubahan dlm dirinya ke arah kebaikan, yakni utk di uji dan menjadi janji syaitan utk bawa kita bersamanya. Namun, siapa yg lebih berkuasa, Allah sudah pasti. Maka engkau pasti mampu kerna kita punya Allah yg tdk pernah tinggalkan kita...^-^

Post a Comment

komen anda..inspirasi saya untuk menulis...tinggalkan pesanan ya?insyaAllah,saya akan balas..

Ray Templates

berlari-lari ke kemuncak penantian..

Daisypath Graduation tickers